MIJN WERKWIJZE

Vanuit mijn ervaring als leerkracht in combinatie met de opleiding ‘talentbegeleiding’ bij Novilo, kan ik kinderen vanuit hun behoeftes begeleiden. Ieder (hoog)begaafd kind heeft zijn/haar eigen interesses, talenten en ‘zijnskenmerken (Tessa Kieboom)’. Dat in combinatie met executieve functies die nog niet aangeleerd zijn, omdat ze nog niet nodig waren, een fixed mindset, eventuele gedragsproblemen en onderpresteren, maken dat er niet één manier van aanpak is voor deze kinderen. Ik begeleid de kinderen vanuit hun behoeften en om ze van daaruit zelfvertrouwen te geven en vaardigheden aan te leren om lesstof aan te gaan dat bij hun niveau past. Hierbij werk ik veel met spellen om de (growth)mindset en executieve vaardigheden te trainen. Ik kijk welke mogelijkheden er op school aanwezig zijn om een passend aanbod aan te bieden en geef de begeleiding aan het kind zodat zij leren om zelfstandig met dit aanbod aan de slag te gaan. Zij zijn vaak niet gewend om moeite te moeten doen en kunnen dan ook (flinke) weerstand vertonen. Hier help ik ze stap voor stap doorheen.

  • Intake met de ouders en/of leerkracht om de zorgvraag duidelijk te krijgen.
  • Intake met het kind: doelen bepalen waar het kind aan gaat werken.
  • Aan de slag met het kind.
  • Tussentijdse evaluatie.
  • Eventueel begeleiding van de leerkracht en/of ouders waar nodig.
  • Afronding.
  • Na afronding kan altijd nog weer een nieuwe hulpvraag komen.

MIJN FILOSOFIE

Door vanuit het kind te kijken naar zijn/haar behoeftes en hier als leerkracht/begeleider op in te spelen merk ik dat er rust komt in hun lijf. Ze vertonen minder storend gedrag op school en/of thuis, zijn geconcentreerder aan het werk en ze gaan weer 'aan' staan. Ze krijgen weer zin om nieuwe dingen te gaan leren en uitdagingen aan te gaan. Doordat ze zich gezien voelen en cognitief gevoed worden, zal je ook merken dat bepaalde gevoeligheden minder heftig aanwezig zijn.

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Hoe verloopt de begeleiding vanuit school?

    Vaak komt er een hulpvraag vanuit school/samenwerkingsverband. Er is meer specialistische begeleiding op het gebied van (hoog)begaafdheid nodig, waar school (nog) niet aan kan voldoen. Ik kom dan meedenken in wat ik kan betekenen en wat de mogelijkheden zijn.

  • Word je begeleiding vergoed?

    * Ja, als de begeleiding via school/samenwerkingsverband loopt dan loopt mijn vergoeding via de school.
    * Nog niet: als de begeleiding vanuit een privé vraag komt. Ik ben aan het onderzoeken wat hiervoor mijn mogelijkheden zijn.

  • Op welke dagen geef je begeleiding?

    * Op maandag tot en met vrijdag in overleg.

  • Telefoon:
    +31 6 46 58 44 51

  • Het Achtkant 64
    1906 GE, Limmen

Wie ben ik?

Ik ben Hanneke L'abée, moeder van drie lieve, gevoelige kinderen en leerkracht groep 8 en plusklas. Ik ben ervaringsdeskundige rondom (hoog)begaafdheid en hoogsensitiviteit en ik begeleid kinderen en leerkrachten bij mindset, executieve functies en leren leren. Lees snel meer over mijn motivatie en aanpak.

Wat kan ik betekenen?
  • Individuele kinderen begeleiden.
  • Leerkrachten inzichten en handvatten geven.
  • Begeleiding bij het maken van beleid.
  • Hulp bij het implementeren binnen een team.
  • Lees meer!
Laatste berichten
© Copyright 2025